Tuesday, June 12, 2012

LOTW update.. 2012 June

Hari ini setelah 4 hari menunggu email dari Katherine, akhirnya malam tadi terpacul jugak dalam inbox kawan attachment file TQ8 dari LOTW. Sebelum ini, memang ada upload LOTW, tapi itu semasa bulan Nov 2011 dahulu. Selepas laptop mengalami sedikit masalah teknikal, habis semua data logbook dan juga fail TQ6 kawan. Jadi nak kena apply semula ke LOTW. Ni yang malas ni, kena bermula dari awal semula.

Bertambah malas lagi apabila TQ6 tidak dapat diupload di TQSLCert, rupa - rupanya berlaku beberapa kesilapan kecil tetapi besar impaknya, iaitu :

1. Jangan delete Cert lama anda di dalam TQSLCert. Jika anda terdelete, maka anda perlu generate semula TQ5 dan email semula ke LOTW untuk dapatkan new TQ6.

2. File TQ6 yang lama tidak boleh digunakan untuk generate TQ8. jadi file TQ6 yang lama itu perlu didelete untuk mengelakkan kekeliruan nanti sebab bentuk mereka sama.

See u down the logs, 73 Zaki 9M2ZAK

Chromebook OS tukar ke Linux/Window OS

Sebelum kita mulakan, pastikan chromebook anda ada tersenarai dalam list ni, jika tiada... sila beli yang ada dalam list tersebut. klik sin...