Friday, August 20, 2021

My 40 meter Band Report

Malam tadi entah tetiba saja nak on air di 40m band. Mungkin nak lepaskan lelah dan penat kut sebab hari ini aku seharian dok repair Kenwood TM-V708. Nanti akan ada posting pasai tu. Tadi dapat contact dengan 5 station around semenanjung Malaysia. Antara station-station tersebut ialah :

  1. 9W2SBD                         SRI ISKANDAR, PERAK
  2. 9W2HXP/QRP                SUNGAI PETANI KEDAH
  3. 9W2GEE                         BATU PAHAT JOHOR
  4. 9M2VJP                           KLANG SELANGOR
  5. 9M2ART/QRP                 TUMPAT KELANTAN
Semuanya 5/9 diterima di Kulai. Tahniah sebenarnya kepada station QRP. 2 station QRP saya terima di Kulai. Tahniah abg Harry dan Pak Rahim. Setup kalian memang terbaik. Dibawah ini saya lampirkan rakaman video saya yang di terima di Klang, Selangor dan di Batu Pahat, Johor. Terima kasih Pak Ann 9M2VJP dan Raymond 9W2GEE di atas rakamannya.

Rakaman daripada Pak Ann 9M2VJP di Klang

Rakaman daripada Raymond 9W2GEE di Batu Pahat.

73 daripada saya Zaki 9m2zak.


Chromebook OS tukar ke Linux/Window OS

Sebelum kita mulakan, pastikan chromebook anda ada tersenarai dalam list ni, jika tiada... sila beli yang ada dalam list tersebut. klik sin...