Sunday, June 11, 2017

CUTE-1.7+APD II (CO-65) satelite

Semalam saya cuba untuk menerima signal dari satelite CO-65, ini adalah percubaan yang pertama. Jika mengikut spesifikasinya, saya dijangkakan akan menerima CW beacon signal. Jadi untuk itu, saya telah siapkan HDSDR+CWskimmer

HDSDR ini telah dihubungkan dengan CWskimmer dengan menggunakan CAT tujuannya adalah supaya freq dan mode dari HDSDR itu dapat dibaca dan sama dengan CWskimmer, CWskimmer untuk decode CW tersebut supaya rakan-rakan yang kurang mahir dalam CW dapat juga mengerti apakah maklumat yang dihantarnya.

Untuk receiver, saya gunakan RTL SDR RTL2832U DVB-T Tuner Dongles tanpa gunakan LNA dan FM NotchDibawah ini adakah rakaman lintasan tersebut.



Selepas ini, saya akan gunakan LNA serta DDE untuk doppler effect. Tapi itu untuk percubaan yang kedua nanti. Percubaan ketiga pula, LNA+FM Notch+DDE. Nantikan bahagian seterusnya dalam post yang akan mendatang. 73.

Warning from apt-key: Key is stored in legacy trusted.gpg keyring (/etc/apt/trusted.gpg)

  This worked for me... Code:  Select all sudo cp /etc/apt/trusted.gpg /etc/apt/trusted.gpg.d