Sunday, May 13, 2012

9m2zak eQSL

Ini adalah desigin terbaru Eqsl kad aku, ianya menggantikan Eqsl yang lama seperti di bawah ini. Semoga rakan - rakan berbesar hati menerima eQSL aku ini. Untuk pengetahuan rakan - rakan, Ini adalah gambar kampung halaman kawan. Kuala Perlis, Perlis.Gambar ini diperoleh dari Facebook. Terima kepada rakan di Kuala Perlis yang upload gambar ini. Terubat rindu kat kampung..

Ini pula eQSL yang pertama sekali, semenjak aku berjinak-jinak dengan Radio ini. Hanya menggunakan gambar yang tersedia ada dalam laman eQSL.cc, QSL ini aku anggap sebagai langkah pertama aku...selepas semakin selesa dengan laman eqsl.cc ini, aku mengambil keputusan untuk mengubah sedikit designnya, bukannya apa...saja hendak mencari kelainan. Dibawah ini adalah design yang kedua...

Hanya copy balik, QSL card aku dan jadikannya sebagai eQSL, itu saja. Sebenarnya malas nak design semula...hmm..lama juga dengan kad ini. Apa pun untuk mencari kelainan dan elakkan kebosanan. Perubahan dilakukan...

Harap dapat berjumpa dengan anda di frekuensi nanti....73 Zaki 9m2zak.

Chromebook OS tukar ke Linux/Window OS

Sebelum kita mulakan, pastikan chromebook anda ada tersenarai dalam list ni, jika tiada... sila beli yang ada dalam list tersebut. klik sin...