Saturday, March 3, 2012

Sebelum subuh sudah dx...



Dalam kesibukan aku di balapan, sempat juga mencuri setengah jam CQDX
di 40M. Kebetulan band 40m membuka cantik pada pukul 5.27 pagi waktu
tempatan ( 21:27 UTC) maka besi diketuk sementara menanti subuh tiba.
Kenyang dengan sushi pagi-pagi buta ini.

JR2TER /JA5UBW/3 /JA6FFK/ JA1HOX/JA3BCT/JF2EKJ/DS5DNO/
JA1JPJ/JH1QQN/JA4OPW/JA1HTK/JH1USR/JH6KZP/JA2VHO/JA2BGH
/
JL3TQA/JP1EWY/JA9IRH/VK6SG
9M2ZAK/ 7016.6 / MFJ 550 CW KEY/ 50 WATT/ G5RV/

Memang tidak disangka, selalunya pada waktu begini, semua band berada
dalam keadaan yang tidak menguntungkan. Tetapi pada pagi tadi ianya
cantik sekali, bacaan signal noise pula hampir mencecah sifar, S0.

Seluruh khz band 40 meter aku jelajah, namun tiada kedengaran stesen
yang memangggil, tetapi entah macam mana, tangan ni gatal-gatal nak
ketuk besi disebelah. Niat di hati hanya ingin suka-suka sahaja,
memandangkan 2-3 hari aku sibuk dengan sukan dan pengurusan
padang. Tak disangka...panggilan aku dijawab malah terus dijawab
dan dijawab.

Tetapi ianya tidak lama, hanya sekitar 30 minit sahaja. selepas itu
band kembali sunyi dengan dx stesen dan aku pun angkat punggung
beredar keluar dari shack dengan penuh kepuasan..
73 9m2zak...

Chromebook OS tukar ke Linux/Window OS

Sebelum kita mulakan, pastikan chromebook anda ada tersenarai dalam list ni, jika tiada... sila beli yang ada dalam list tersebut. klik sin...