Sunday, July 17, 2011

Rakaman video signal aku dari Aichi City, Jepun


dirakam oleh saudara Masa, JF2PDA

Jutaan terima kasih diucapkan kepada saudara Masa kerana sudi membuat rakaman ini. Ini adalah kali pertama dalam hidup aku selama aku bermain radio ini, ada orang yang merakam audio aku semasa di udara. Video ini akan aku simpan dan download untuk dibuat kenang-kenangan aku...

Hasil dari video ini menunjukkan signal aku kadangkala tenggelam dan kadangkala naik. Signal aku qsb tetapi kekuatannya amat kuat sekali. Pada masa itu, aku hanya tx 50 watt sahaja menggunakan FT-77 dan menggunakan MFJ Telegraph Key. Jelas ianya qsb.

Tapi apa pun aku ucapkan jutaan terima kasih kepada saudara Masa kerana rakaman ini.

terima kasih dari West Malaysia, 73 9m2zak

Chromebook OS tukar ke Linux/Window OS

Sebelum kita mulakan, pastikan chromebook anda ada tersenarai dalam list ni, jika tiada... sila beli yang ada dalam list tersebut. klik sin...