Monday, December 20, 2010

sejak kebelakangan ni...

video

bekerja dengan RA1ASF

Sejak kebelakangan ni...didapati propogasi pada band atau jalur 15m membuka dengan cantik sekali. terutamanya pada sebelah petang. iaitu sekitar jam 4.00 hingga ke senja...pada awal pagi pun sebenarnya propogasi band ini membuka juga tapi tak menentu keadaannya dan kurang stabil...tapi pada sebelah petangnya propogasinya cantik, stabil dan tidak qsb. Selalu kedengaran stesen dari eropah sana masuk ke shack aku ni. Kadang-kadang stesen dari jepun dan China pun kedengaran juga. Macam biasa....audio mereka begitu mantap sekali...
Video diatas sebenarnya adalah dalam keadaan qrp, aku memancar hanya 5 watt sahaja. anda boleh tengok pada meter power pada rig tu..berapa dia naik...dan dia juga bekerja dalam qrp. Cantikkan audionya. aku percaya..audio aku pun dia terima semacam aku terima dia kerana respon yang diberikan amat cepat sekali. Klu dia rakam dan email kepada aku kan besttt...ini bermakna dia juga menerima pancaran aku dengan jelas, terang dan baik gitu. Itulah dia band 15m...membuka dengan cantik sekali. pada petang tadi...lupa pulak..aku beaming ke arah utara, 20 darjah utara- lebih tepat lagi... hehe..

CALLDXTIMEBANDMODERSTrRSTs
9M2ZAKR7AU2010-12-20 17:5340mCW599 599
9M2ZAKS21YX2010-12-20 17:1440mCW599 599
9M2ZAKV85SS2010-12-20 17:0540mCW599 599
9M2ZAKRW3QJA2010-12-20 16:5340mCW599 599
9M2ZAKXU7KOH2010-12-20 16:4040mCW599 599
9M2ZAKVK6FDX2010-12-20 15:1720mSSB59 59
9M2ZAKRA1ASF/MM2010-12-20 08:2915mCW599 599
9M2ZAKJA1KGW2010-12-20 06:5520mCW599 599
9M2ZAKJA3DRO2010-12-20 06:4720mCW599 599
9M2ZAKJR7WXR2010-12-20 06:3615mCW599 599
9M2ZAKJA2KSO2010-12-20 06:3315mCW599 599
9M2ZAKJA1CLW2010-12-20 06:2915mCW599 599
9M2ZAKJH8LLE2010-12-20 06:1615mCW599 599
9M2ZAKRN6AJ2010-12-20 06:1515mCW599 599
9M2ZAKJH1HDT2010-12-20 00:2820mCW599 599
9M2ZAKW7YAQ2010-12-20 00:2520mCW599 599
9M2ZAKW6BJH2010-12-20 00:1820mCW599 599
9M2ZAKBD2OB/72010-12-20 00:0920mCW599 599

de 9m2zak

No comments:

All Asian Dx 2017 CW : Report

Main Callsign              : 9M2ZAK Country              : West Malaysia Locator              : OJ11TP Sunrise               : UTC 23:...