Sunday, October 24, 2010

Jepun ditawan...

This is my report:

Rig : Yaesu FT 77
KEY : MFJ telegraph key
Mode : CW
Power : 10 watt
Antenna : 2 element 20 m DAL BEAM
Beaming : 20' North

Petang tadi cuaca amat baik sekali, kedengaran rakan-rakan sibuk cq di 10m. Petang ni band 10m membuka dengan cantik sekali. Hmm..kedengaran 9m6ybg dengan penuh asyik melayan stesen-stesen dari eropah. Hmm...kalau macam tu baik aku try sebelah africa pulak, ketuk dan ketuk dapat la satu stesen. Pusing punya pusing, frekunsi kat 10m ni sudah penuh..tak leh nak mencelah langsung, dah la FT 77 aku takde filter..kalau ada filter kan bestttt..jadi ambil keputusan untuk pergi ke 20m...hasilnya...banyak stesen dari negara matahari terbit aktif pulak pada petang nie...hmm..betullah...petang hari minggu, memang sesuai bersantai depan radio...
maka operasi ketuk besi pun bermula.....

hasil petang tadi...

DXER
StationFlagsStart TimeBandModeRSTsRSTr
9M2ZAKJA1OVF Japan 2010-10-24 09:5520mCW599 599
9M2ZAKJA3BRI Japan 2010-10-24 09:5220mCW599 599
9M2ZAKJA1DLA Japan 2010-10-24 09:4920mCW599 599
9M2ZAKJA4ATV Japan 2010-10-24 09:4720mCW599 599
9M2ZAKUA0JH Asiatic Russia 2010-10-24 09:4120mCW599 599
9M2ZAKRW0CD Asiatic Russia 2010-10-24 09:3920mCW599 599
9M2ZAKJR1DTN Japan 2010-10-24 09:3620mCW599 599
9M2ZAKUA0CDO Asiatic Russia 2010-10-24 09:3420mCW589 599
9M2ZAKJA3DO Japan 2010-10-24 09:3120mCW599 599
9M2ZAKR9AW Asiatic Russia 2010-10-24 09:2920mCW559 599
9M2ZAKJE8GNN Japan 2010-10-24 09:1820mCW599 599
9M2ZAKJA2JDY Japan 2010-10-24 09:1520mCW599 599
9M2ZAKJE3WUK/M Japan 2010-10-24 09:1220mCW599 599
9M2ZAKJE1LOI Japan 2010-10-24 09:0920mCW589 599
9M2ZAKBA4CW China 2010-10-24 09:0420mCW589 599
9M2ZAKJG1IRX Japan 2010-10-24 09:0120mCW599 599
9M2ZAKJA2DNA Japan 2010-10-24 08:5620mCW579 599
9M2ZAKJR2GPD Japan 2010-10-24 08:5420mCW599 599
9M2ZAKJP1FPY Japan 2010-10-24 08:4920mCW599 599
9M2ZAKJF3MYU Japan 2010-10-24 08:4020mCW599 599
9M2ZAKJR2MTM Japan 2010-10-24 08:3820mCW599 599
9M2ZAKZ21BB Zimbabwe 2010-10-24 08:0810mCW599 599
9M2ZAKJA3DAY Japan 2010-10-24 07:4220mCW599 599
9M2ZAKJA1FCC Japan 2010-10-24 07:3920mCW589 599
9M2ZAKRA0ZN Asiatic Russia 2010-10-24 07:3720mCW589 599
9M2ZAKJF8EVE/P Japan 2010-10-24 07:3720mCW599 599
9M2ZAKJM1XIT Japan 2010-10-24 07:3020mCW599 599
9M2ZAKJH6IRG Japan 2010-10-24 07:2820mCW599 599

Malam nie kalau ada kesempatan, sambung lagi...sekitar jam 10.30 malam...sekarang nak bawa harmonik gi taman permainan...hehe...hidup kena seimbang....hehe

de 9m2zak

No comments:

Kita semakin matang...

SEMBILAN TANDA SESEORANG ITU SUDAH MATANG DALAM KEHIDUPAN 1. Kita berhenti menilai dan menghukum orang lain, tetapi fokus untuk merubah di...