Saturday, October 23, 2010

FM mode : 10 metre Band


Sejak kebelakangan nie, 10m band menunjukkan prestasi amat galak sekali. Banyak stesen-stesen telah berjaya mendapatkan contact dari negara-negara yang sebelum ini begitu sukar sekali untuk mencapainya. Tahniah kepada 9w2esm, 9m6ybg, 9m2rdx, 9w2vvh, 9w2zrz, 9w2cbl dan banyak lagi stesen2 local yang telah berjaya di 10m.

Sekurang-kurangnya kalian semua telah membuktikan semangat Malaysia Boleh dan meletakkan dan menaikkan nama radio amateur Malaysia yang selama ini dianggap jarang
( rare) di alam radio ini.

Gunakanlah kesempatan ini dengan sebaik-baiknya kerana 10m ini amat mencabar sekali perangainya dan sukar diramal. Saya pasti orang yang berjaya di 10m ini adalah tergolong dalam orang yang penyabar orangnya kerana band ini memerlukan kesabaran dan ketekunan serta minat yang tinggi disamping hasrat dan tekad yang tinggi untuk mencapai sasaran.

Jangan lupa minggu depan, contest cqww, inilah peluang kita untuk mendapatkan dxcc disamping menambahkan lagi kemeriahan ruang udara dengan isyarat-isyarat radio yang berlegar-legar di seluruh muka bumi ini untuk mencari kepuasan yang sebenar..



vk8nsb on 10m fm


de 9m2zak...

How to run rtl-sdr over tcp with dsdplus fastlane

step 1 : build your own raspberry pi vpn server wget https://git.io/vpn -O openvpn-install.sh chmod +x openvpn-install.sh sudo apt update &a...